Tänk

Jag tänker väldigt mycket. Det gör säkert de flesta.

Just nu funderar jag över det här med att tänka. Jag kanske fokuserar på fel saker?
Hade jag fokuserat rätt hade jag kanske nått fram till fler slutsatser.

Eller så är knepet att tänka mindre och bara ta saker och ting som de kommer.
Men hur gör man det egentligen? Undrar om någon egentligen har lyckats med att ta åt sig av rådet "tänkt inte för mycket på det". Det har snarare en antieffekt som gör att man hakar upp sig.

Det är svårt ibland bara, att konstant behöva hantera och processa saker som snurrar i huvudet. Det spelar ingen större roll hurvida man känner att man orkar med eller inte, för stänga av går inte. På sin höjd flyttar man om fokusen till så lättsamma tankar som möjligt medan de tyngre får ränna runt i bakgrunden för en stund.

Just nu vill jag inte tänka så mycket, jag vill mest känna.

Lust att kommentera?
Postat av: Linn

Jag vet verkligen vad du menar!

Postat av: Berthine

You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one!



pussar <3

2008-09-19 @ 07:38:14

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback