Spontanryck deluxe


Bratislava Old Town, Slovakien.

Tidigare idag verkade det troligt att jag skulle åka till Bratislava själv över helgen, men efter ett annat infall så verkar det bli Skåne istället. En klar förändring, men varför inte? Bratislava finns kvar om jag vill åka dit senare. Det handlade inte ens om staden i sig, jag vill ju bara bort. Göra någonting.

Igår när jag satt vid datorn och funderade över min väldigt oplanerade helg så slog det mig nämligen att jag kan göra vad jag vill, det enda som begränsar är mig själv och en viss budget. Så jag tänkte att jag skulle övervinna mig själv och hitta en billig resa till någon stad i Europa och helt enkelt bara åka dit över en helg.

Jag tänker fortsätta leta framöver då jag har tid över, för det vore så satans kul. Att bara dra någonstans. Förvisso hade det varit lite skrämmande att hamna ensam i Slovakien, men det är precis sådant jag behöver övervinna.

Fast vem vet vart jag hamnar om Skåneplanerna inte blir av?
Inte jag i alla fall, och det är för härligt.

(Seriöst alltså. Jag hade hunnit kolla upp flygtransfer, biljetter, en lägenhet att hyra och beräknat hur det skulle kosta så lite som möjligt. Jag skulle anlänt i Bratislava lördagmorgon, blivit hämtad av personen som hyr ut lägenheten och sedan ha hela lördagen på mig att göra vad jag vill. Sedan skulle jag ha med mig mat att laga i lägenhetens kök för att spara pengar. På söndagskvällen skulle flighten gå hem igen.)


Lägenheten, benägen en halvtimme ifrån city.

Lust att kommentera?
Postat av: Jennyy

Ojdå! Där ser man på ;)

Postat av: Linn

asså du är typ den coolaste människa jag känner annika!

2008-10-01 @ 00:03:39
URL: http://imunwritten.blogg.se/

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback