Rond två i kampen mot vårtbitarna

Den här ronden vart mer kortvarig.

Jag har uttryckt tidigare om att jag helst av allt inte kommer i närtkontakt med de otäcka insekterna som rör sig här i trakterna. Nämligen vårtbitare. Illgröna, läskiga och klart överdimensionerade gräshoppor som ibland befinner sig i mitt hus. Efter några traumatiska dagar i skräck så råkade min mamma av misstag trampa ihjäl en som hoppade runt i vårat hus och det blev 1-0 till oss.

Nu ikväll så skulle jag kliva ut och hänga en grej på tvättsträcket. Det första jag hör när jag tar klivet ut genom ytterdörren är "krsssschhplattt". Jag hade inga som helst onda avsikter, men ännu en vårtbitare har nu trampats ihjäl.

Det är vårtbitarinälvor på undersidan av mina innetofflor. Jag är milt äcklad.

2-0.

Lust att kommentera?
Postat av: Linn

EIIU! Go Annika!

Postat av: jenny

Konstigt att vi aldrig får såna här hemma... =P jag bor ju trots allt inte så långt ifrån dig =P

2008-09-04 @ 18:30:19
URL: http://anewbeginning.blogg.se/

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback