fjolligt men gemytlig insikt

Hör och häpna - trots mitt något bittrare föregågna inlägg så har jag faktiskt varit på strålande humör i butiken idag. Jag har för det mesta traskat runt och nynnat på diverse låtar samtidigt som jag omsorgsfullt byggt pralinpyramider och fyllt på teer.

Det som rubriken syftar till är min poäng med inlägget, ni vet hur man säger att le mot världen så ler världen tillbaks? Det kan knappast bil mer cheesy men det stämmer fanemej. Jag har bemötts av jättemånga leenden och pratglada kunder idag, En gubbe var speciellt härlig, han skulle köpa choklad till en bonde vilket han betonade speciellt.
"Chokladen är till en bonde, jag vet inte vad bonden gillar men jag tror att bonden inte vill ha någonting för som känns för fint. Fast köper jag så lite kanske bonden äter upp allt och vill ha mer direkt, haha jag vet inte vilka fördomar jag har men han är ju trots allt en bonde.."

Aldrig har jag hört någon använda ordet bonde så mycket, han använde lätt upp en årsförbrukning av ordet på tio minuter. Han var hur som helst trevlig!

Nu ska jag överanstränga mitt knä lite och gå på en promenad med Mancus. Jag behöver röra på mig annars blir jag galen, så det får bli till att gå i samma takt som tanten på coop idag som av en grym slump hamnade framför mig i kassakön.

Puss och kram på precis allihopa som behöver det.
BYEEEEEEEE!

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback