En författares uppvaktning



Jag har just varit ute och gått av mig lite energi med mina kära killkompisar, här ser vi en som jag passade på att terrorisera lite med min kamera. Lekte lite med inställningarna, bara för att jag är en sucker för konstiga nattbildsinställningar.

Idag var min sista arbetsdag. Det är med blandade känslor, kommer sakna både arbetskamrater, väga upp teer och alla konstiga upplevelser som ofta gör vardagen intressantare. Idag exempelvis.
En kille kliver in i butiken och tycker den är trevlig, sen passar han på att beställa kaffe och  beställa en pralin. Ett par timmar återkommer han och säger att jag fick honom att köpa champagne, sedan tar han en pralin och passar på att räcka över ett kuvert medan han betalar. Kuvertet är tomt och förslutet och han börjar prata om att han har skrivit en bok som han vill att jag ska läsa. Den är på engelska och handlar om magiker, och han hade inte råd att ge mig en kopia men han vill gärna maila den till mig i pdf format.
Han ler trevligt och går ut ur butiken.
Jag sprätter upp kuvertet och inuti ligger ett rött fint kort där hans mailadress står, samt hans namn och en smiley.

Det var fint av honom..?
Nu ska jag färga håret sen blir det till att kliva upp 04:40 för äventyr på en finlandsbåt. Kryssning är det som gäller, så vi hörs om ett par dagar. Ta hand om er!



 

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback