Vad ville han mig halv fyra på natten?

Jag har funderat lite smått över en sak som hände natten till i fredags. Eller hade kunnat hända om jag varit kvar ett par minuter till.

Jag klev av nattbussen vid en tågstation varifrån jag skulle åka taxi resten av biten hem, jag hade beställt bil och taxichauffören skulle ringa när han närmade sig. Samtidigt som jag klev av bussen klev även en äldre herre i fyrtio-femtioårs ålder av. Han stod en liten bit ifrån mig och sneglade konstig på mig där jag stod och väntade, vilket kändes högst olustigt. Jag bestämde mig för att gå igenom tunneln till andra sidan stationen så att han skulle tro att jag hade någonstans att gå.

Så när jag går igenom tunneln hör jag hur han också gör det, mumlandes för sig själv. Jag ökar stegen och tar mig snabbt runt hörnet. Tystnad. Mumlandet har upphört och jag intalar mig själv att jag bara är fånig och oroar mig i onödan. Efter en kort stund så ringer taxin och säger att han står på parkeringen på andra sidan tunneln så jag tar mig kvickt igenom och upp på parkeringen. Ingen taxi är där. Jag ringer upp och frågar vart chauffören är varpå det visar sig att han helt enkelt har tagit fel på station och att det dröjer ytterliggare några minuter.
Ingen skum äldre herre i sikte på plats dock, så jag andas ut och ställer mig på andra sidan gatan så att chauffören ska kunna plocka upp mig direkt och slippa köra in på parkeringen.

Då får jag dock syn på den konstiga herren igen. Han kliver plötsligt fram bakom en container på parkeringen där jag befann mig sekundrarna innan, och han kommer i min riktning. Tänk er en dålig skräckfilm, en sån där förutsägbar man inte borde vara rädd för men som ändå är obehaglig. Det var dimma ute och till råga på allt så haltade han och rörde sig sakta men säkert rakt emot mig.
Och jag blir handlingsförlamad. Jag bara står och ser hur han kommer nämre och närmre men gör absolut ingenting. Ringer ingen, går inte därifrån. Bara står där och undrar vad fan han kommer göra när han väl når fram.

När han börjar komma alldeles för nära och jag faktiskt är beredd att ta mig därifrån illa kvickt så svänger taxin upp mellan oss och hämtar upp mig.

Det läskiga är det där oförutsägbara. Vad hade han tänkt göra om han nått fram?

Lust att kommentera?
Postat av: Emmi

usch!!! tur att inget hände!



btw, såg dig på tv ^^ hihi

Postat av: Alina

nice blogg du har! Godnatt:)

2008-10-12 @ 00:28:02
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback