Nu blir det ljusare

Från och med imorgon jobbar jag halvdag med några få undantag!

Det här innebär inte bara att jag får tid över till andra än mina stackars arbetskamrater (de har kanske inte sett mig i mitt bästa skick) utan också att jag får tid över att sitta ner och bara samla tankarna här. För det är faktiskt det jag gör när jag sitter framför datorn, oavsett vad jag har framför mig på skärmen. Lite musik, lite trevliga människor över msn och så en stund att helt enkelt bara tänka över saker. Jag behöver det för att slappna av och stänga av saker som tar upp energi annars. 

Jag har dessutom självinsikt nog att inse att vidden av intresse för det här inlägget antagligen är.. pja, ganska obefintligt. Jag hade egentligen skrivit ett klockrent inlägg som jag mer än gärna delat med mig utav, men efter noga övervägande så kom jag fram till att vissa inlägg kan få konsekvenser. Som att få sparken ifall fel personer läser!
Men tro mig, mina kära vänner, det var saftigt.

Dock utlovas härliga anekdoter om människor som sätter ribban för ganska intressanta vardagar. Bara för att nämna en så har vi kvinnan häromdagen som förklarade för mig att Göteborgare är dumma i huvudet och som när hon sedan hörde att våran kedja är därifrån svarade med att peka finger och säga "är det därför ni är så dyra?". Sedan skrattade hon förnöjsamt för sig själv och påpekade än en gång med själslig tro att Göteborgare verkligen är dumma i huvudet.

Jag tror mer på att människor är dumma i huvudet.


Lust att kommentera?
Postat av: sara

tja, om göteborgare är dumma i huvet kan vi ju konstatera att man blir som man umgås.


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback