For cryin out loud

Att ta det här jobbet kan ha varit en av de drygaste sakerna jag gjort mot mig själv so far, även om det samtidigt har sina riktigt härliga stunder. Jag anade väl inte riktigt vidden av det här ansvaret.
Idag har varit min lediga dag men bara före lunch hade jag blivit kontaktad i fyra jobbärenden och fler har haglat in under dagen. Meningen var dessutom att jag skulle gå några ärenden idag men jag har faktiskt struntat i det och sovit istället. Jag har känt mig utmattad fysiskt.

Min arbetsdag ska börja två imorgon men kommer istället att börja redan vid tio just för att jag ska gå dessa ärenden, och det får jag inte betalt för. Sen så jobbar jag varje dag förutom en från och med imorgon och hela November ut.

Det sjuka i detta läge är att det är jag själv som lägger scheman. Alltså har jag schemalagt mig själv på ett väldigt brutalt och olagligt sätt. Samtidigt har jag inga andra alternativ just nu eftersom att mina nuvarande arbetskamrater pluggar och jobbar vid sidan av - så jag får ta alla de tider de inte kan. Personalbristen är ganska påtaglig. Detta ska ändras på men fan, det är ju upp till mig det med.

Sen tror det på fullaste allvar att jag utöver att jobba varje dag ska sitta på fritiden och kolla upp saker. Jag vägrar sitta och se över produktkataloger och beställa cafémöbler på min fritid.

Seriöst nu.
Mitt jobb är så sjukt orelevant så det inte är är klokt och jag vägrar bli intalad någonting annat. Kaffe är inte viktigt egentligen, punkt. Därför tänker jag gör det bästa jag kan av nuvarande situation och fokusera på det positiva med erfarenheten samt givetvis alla cash, och självklart se till att de övriga anställda inte drabbas av min egen förvirring.

Mitt CV kommer må bra av det här i alla fall.



Lust att kommentera?
Postat av: Linn

verkligen bra! gud jag är fett imponerad av att du klarar de där! var jobbar du egentligen?

Postat av: Willikins

Me wants work, gib =P

2008-10-29 @ 23:54:11
URL: http://willikins.blogg.se/

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback