Smärta

Nu har mitt ben gjort ont i över två månader, förvisso är jag glad att jag inte behöver kryckor längre men egentligen borde jag ha heltidsvila nu. Jag gör saker på dagarna och promenerar då och då för att jag blir så oerhört rastlöst annars, inte för att det fungerar med benet. Kunde inte somna på en bra stund i natt för hur jag än la mig så värkte benet och idag så känns det stundtals som det gjorde innan det blev som värst.

Det är irriterande och jag vill verkligen inte klaga, det är bara det att jag det hämmar mig så enormt. Kan verkligen inte träna alls och har därigenom blivit seg och tappat aptiten. Jag behöver röra på mig! Jag vill jogga och ta långa promenader, älskar att vara utomhus på hösten.

Men isället för att fortsätta älta blir det att ringa sjukhuset på måndag och se till att få den där remissen till ortoped, sen är det kanske en lång process till återhämtning men bättre det än att bara vänta på att det ska gå över av sig självt. Har ju inte fungerat helt briljant hittills liksom.


Idag har förresten varit riktigt gött - träffat Berthine och sedan sett på Anchorman med mina föräldrar. Dom har humor, det kan jag inte ta ifrån dem. Anchorman är nämligen en lätt störd film och det är verkligen inte en självklarhet att man ser på den med sina föräldrar, men det var riktigt gött!

Hemma må vara en bra bit ifrån både Slovakien och Skåne men jag tror jag behövde en sån här kväll.


Lust att kommentera?
Postat av: Linn

de kan ju va svårt att åka ensam nånstans en helg utan att använda benen liksom :)

hoppas de löser sig!

Postat av: Jenny

Tycker att det var ett skitbra beslut att nu försöka få tag på remissen! Du behöver verkligen det eftersom det inte funkat riktigt med att få det att gå över av sig självt. Ifall du behöver hjälp med nått så är det bara att ringa så ska jag göra mitt bästa =) Så du vet ;)

2008-10-05 @ 08:52:09
URL: http://anewbeginning.blogg.se/

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback