Jag vs förkylningen


Jag har bestämt mig.

För ett par veckor sedan höll jag på att bli sjuk. Jag fick den där smygande känslan som börjar med ett tungt huvud och fortsätter med lite lätt halsont, de klassiska tecknen som talar om att man kommer vakna upp förkyld vilken morgon som helst.

Överallt hör jag om och läser om vänner som har gått och blivit sjuka.
Men hittills är jag inte en av dem.
Varför?
Därför att jag vägrar. Jag sa till mig själv att jag helt enkelt inte tänker bli sjuk för jag har för mycket att se fram emot, och det fantastiska är att det har fungerat utmärkt hittills. Jag borde verkligen ha dragit på mig den där obligatoriska "efter sommar" förkylningen men so far so good.
Jag gör ingenting speciellt för att undvika det, jag bara låter det inte hända.

Någonstans tror jag det psykiska spelar en avgörande roll.

(Om jag nu sjunknar in två dagar efter det här inlägget skyller jag det på att jag avslöjat hemligheten bakom min kamp mot sjukdomen)


Lust att kommentera?
Postat av: linn

haha kan bara säga grattis till dej!

2008-10-06 @ 19:25:47

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback