And dance forever.. not


Jag vill kunna röra på mig, träna. Ta en spontan joggingrunda eller ett pass på Friskis. Jag vill kunna promenera med mina vänner på kvällarna. Jag vill kunna stå upp utan att det smärtar. Jag vill ut och dansa, jag vill ha på mig högklackat och jag vill kunna gå till bussen på morgnarna utan att nästan börja halta.

Jag vill inte ha ont längre. Det gör ont nästan konstant, vare sig jag sitter, står, ligger ner eller går sakta.

Something's up och jag är rädd att det är någonting allvarligt jag har gått och förvärrat. Tiden hos ortopeden är inbokad nu på tisdag och det ska verkligen bli skönt om jag kan få lite klarhet om vad i helsike jag ska göra för nu har det varit såhär i fyra månader.

Fyra månader utan träning.
Min kondition är i botten och mina matvanor dåliga. Det är svårt att äta bra när man har tappat aptiten, kroppen blir inte av med energi och jag känner inte suget efter ordentliga mål mat. Lyckligtvis äter jag inte jättemycket onyttigt, det är bara det att jag inte äter tillräckligt regelbundet och balanserat.

Har försökt att ta det lite lugnare, ha på mig lågklackat, inte belasta högerbenet när jag står. Men det värker ändå. Kanske hade det varit bra med kryckorna nu igen fast det hämmar oerhört och är så grymt otympligt.

Vi får se vad ortopeden säger. Jag hoppas att det gå att fixa, sen får det vara sjukgymnastik i ett halvår eller operation - bara det blir bra.

Nu Godnatt. Kom hem från kaffeskola för en stund sedan och känner mig faktiskt riktigt inspirerad inför kommande arbetet i butiken. Tror det kan bli riktigt bra, eller rättare sagt: jag ska se till att det blir det.


Lust att kommentera?
Postat av: saraskåne

bra att du tar tag i det annika. när kommer du och hälsar på mig :)? <3


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback