How can I?



Vad är jag rädd för?
Klart att världen är skrämmande för någon som bor såpass skyddat som vi gör här i Sverige. Men varför frukta en plats med individer som en själv? Det borde inte spela roll att vi befinner oss innanför gränser med olika regler. Vi är alla människor, det är ofrånkomligt. Vi känner alla känslor, vi andas samma luft.  

Vi står alla på samma jord.
Men det känns inte så. Det känns inte som att jag är på samma planet som alla de människor som just nu dör i svält, det känns inte som att jag härifrån skulle kunna promenera till länder där vissa människor fortfarande är utan el, det känns inte som att den mark jag står på ansluten till den mark där ena könet lever under förtryck.

Det känns inte så.
Allting utanför de ramar jag rört mig är platser jag hört om, läst om och sett bilder på men aldrig själv upplevt. En oerhört stor mängd platser jag inte kommer få uppleva någonsin, och därmed en stor mängd livsöden jag aldrig kommer kunna relatera till.

Jag har det så sanslöst bra här.
Så vad är jag så rädd för?

Lust att kommentera?
Postat av: Duvetvem

Visst lever vi på samma planet och vi är alla "lika" i grund och botten... Men alla är uppväxta med olika verkligheter och olika religioner, det får man inte bortse ifrån.



Gällande vad du är rädd för vet jag inte =) Men de händer läskiga saker där ute i världen som för oss är väldigt omänskligt och omoraliskt... Jag är iaf rädd för vissa såna saker :D typ såna som drogar en och sen skär ut en njure! uschahuva! men antar att du inte pratar om sån rädsla :P



just my five cents

2008-11-06 @ 23:35:42
Postat av: A

Det är precis det jag tycker är läskigt. Vi lever under såpass olika förhållanden och utvecklas såklart olika av den anledningen.

Det finns faktum människor på den här planeten som mördar och gör andra ont - bara det är ett bevis på att någonting är väldigt fel. Jag borde kunna åka vart jag vill när jag vill, men det kan jag inte. Att åka runt själv som ung tjej är dessvärre livsfarligt på många platser, det är så sjuk att det ens ska finnas anledning för mig att vara orolig för att åka någonstans ensam.

Postat av: Duvetvem

True story... Det är en sjuk tanke egentligen att det faktist finns kriminella... Jag menar, varför finns dem? De har ingen mening på jorden, förutom att de skräms å utför sattyg! Hehu... Nä, dessa djupa tankar får mig att vilja slänga mig i sängen å somna in, det är nog precis va jag ska göra nu! Nightynight Annie ;)

2008-11-06 @ 23:49:19
Postat av: Isabella

Grymt skrivet love.

2008-11-08 @ 00:11:01
URL: http://ohsostylish.blogg.se/

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback