Australien är långt borta

Att jobba och bo på olika ställen i Australien, helt själv dessutom, är milt sagt vågat. Jag beundrar min brush för att hon är så driven och duktig och klarar av det så bra.

Men vad konstigt det kändes att passera hennes hus idag, som så oräknerligt många gånger förut, och veta att hon inte kommer vara där än på ett bra tag. Att jag faktiskt inte kommer få ta några höstpromenader med henne, eller ha någon sen vinterkväll där vi pratar av oss om allt vad livet innebär för att sedan avsluta i hennes kök med lussebullar som hennes pappa alltid bakar i kopiösa mängder varje vinter.

Att hon mår bra och njuter av alla upplevelser är viktigast.. Dock saknar jag min brush. Livet är inte detsamma helt enkelt. Det blir så när man är utan någonting betydelsefullt, fast jag vet att hon finns här för mig även om det är på distans.

Elva veckor sedan hon åkte. Tror det var över tolv år sedan jag var ifrån henne såhär länge sist.

"But what can we do?", som en klok man från Schweiz sa till oss för några månader sedan.

Lust att kommentera?
Postat av: sara

jag är din ersättningsbrush tills hon kommer hem! eller ja, något nästan lika bra substitut <3


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback