16 Juli 08 20:52 på planet mot Nagoya

Texter från tidigare.

Himlen var mörkt blå, och därunder vilade en röd horisont som med sina milda orangegula färger flöt in i det mörkt blåa. Några enstaka stjärnor glittrade tydligt ovan havet, men kikade man lite noggrannare kunde man urskilja hundratals.
Nedanför mig fanns mina drömmar.
På det lugna havet syntes öar. Alla små, men några större än andra. Sken ifrån små städer gav ett nytt liv till den mörka vattenytan. I flera år har det här varit ställen jag fantiserat om att få besöka. De vackra, exotiska småöarna utanför Asien. Nu har jag sett de på riktigt. Jag har fått ett smakprov på det som länge varit så långt borta.
Det scenariot är bland det vackraste jag sett, och min längtan bultar inom mig på ett helt nytt sätt.

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback