Valborg

image485


Min röst är fortfarande alldeles förstörd såhär två dagar efter, men det var så värt det! Först var vi ett tappert gäng som trotsade regnet och bestämt satt utomhus och grillade (stundtals iförda solglasögon). Några fler anslöt sedan och vi åkte iväg till en majbrasa, när det dock visade sig att den i princip hade hunnit släckas ville vi göra någonting innan vi åkte. Jag och älskade
Brushan bestämde oss därför för att försöka pricka en fotboll i hål, en syssla som småbarn sysslade med. Vi båda missade men fick choklad för besväret. (Synd bara att de vuxna direkt antog att vi var fulla och odrägliga, istället för ungdomar som ville ha lite lättsamt kul).



Väl hemma senare blev det ölspelet och dans och umgänge. Jag skuttade glatt runt i min studentmössa under kvällens början och jag och Bella försökte dra igång med lite Beach Boys (det gick sådär). Några satt i köket och snackade, några satt utomhus under markisen med tända ljus, några chillade på övervåningen och några höll igång dansgolvet. Det var bara gött helt enkelt, gamla bekantskaper blandat med nya. Så jäkla goa människor, tack alla som kom och gjorde kvällen till vad den blev! Dessutom stannade sju personer över vilket gjorde dagen efter städet betydligt mindre jobbigt så tack för det med.
Fan vilka underbara vänner jag har, måste bara säga det.

Kvällens låt är svårslaget Hermes House Band - Country roads

Lust att kommentera?
Postat av: Jerre

Jag får väl passa på att tacka tillbaka lite. Fett kul att man fick komma och jag hade riktigt kul. Men det är svårt att ha tråkigt med sånt härligt umgänge. Vi får se till att det bli fler gånger! :)

2008-05-02 @ 17:43:14
Postat av: A

Åh vad rar du är:)
Det måste definitivt bli fler gånger!

Postat av: Carro

"Country Roads" måste bli en klassiker i sommar, så jäkla underbart töntig :D Och rösten får man leva med som sagt, det kostar att ligga på topp ;)

2008-05-02 @ 22:10:06
URL: http://carroolajn.blogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback