Inflyttningsfest

Gårdagens fest var rätt speciell.
Först och främt var temat bad-taste, vilket innebar en sjuk blandning av utstyrslar. Några hade inte gjort till sig alls heller så det såg bra lustigt ut när vi satt samlade kring bordet.


Musikalisk till vänster, till höger ville brushan inte vara med

En polare från skolan hade med sig selleri för att stödja temat för kvällen, eftersom att han tycker det smakar illa. När han dock hörde att jag faktiskt tycker om det så gav han mig paketet. Första och troligtvis sista gången jag får selleri på en fest.
Det var en hel del musikare på festen så då och då brast de ut i kör och stämningen blev sådär go och trevlig. Rätt perfekt att det inte vart röjfest med tanke på hur trött jag var, det kändes skönt att bara umgås med folk från skolan. Vid ett tillfälle kom en full grabb från min svenskakurs fram till mig och började berömma mitt nationella tal, när jag förklarade att jag bara fick VG började han upprört snacka om hur läraren "betygsätter genom att spela tärning". Samma kille visade ett riktigt grymt korttrick, han må ha varit full men det gjorde han perfekt! Visade sig att flera musikare var talannger inom korttrick, av någon besynnerlig slump.

image493

En sak som dock var vrickad; kvällens husvärd hade en vindsvåning med bollhav. På riktigt. Så vi varvade sång, kortspel och umgänge med att springa upp på övervåningen och ha bollkrig.

Idag blir det religionsplugg, jippey!

Lust att kommentera?
Postat av: Julie

Det där med bollhav kanske man ska lägga på minnet, haha

Postat av: Carro

Haha, det var en bra lösning brush ;) Mkt bjuder jag på, men det finns gränser ^^

2008-05-18 @ 20:51:58
URL: http://carroolajn.blogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback