cause we are the nobodies, the wannabe somebodies..

Antalet människor på den här jorden ökar hela tiden.
Vi är sex miljarder och jobbar oss stadigt vidare, jag kommer troligtvis leva den dag då vi överskrider sju.

Bara att tänka sig så stora antal som miljarder är svårt, men när jag tänker först i tiotal, sen hundratal, tusental och forsätter öka så blir det plötsligt lite enklare. Men sen tänker jag att varenda en av alla de här miljarder personerna är någon, har en personlighet, en historia, en egen livssituation.

Och då kan jag tänka, vem är jag? Vad spelar jag egentligen för roll bland alla dessa?
Slutsatsen; ingen alls egentligen. Min roll är troligtvis inte större här på jorden än någon annans. Jag lever mitt liv, sedan dör jag och det spelar ingen roll. Allt fortsätter som vanligt.

Självklart kan jag påverka andra människor på olika sätt. Jag kan lämna spår efter mig, men att de här spåren kommer betyda någonting avgörande är högst osannolikt.

Jag finns, jag lever, jag andas.
Men jag är ingen.

Lust att kommentera?
Postat av: Willikins

Det betyder absolut något. För din familj, dina vänner, dina nära och kära. Och även om du dör så kommer vi fortfarande bära minnet av dig, där kommer du för alltid att leva. Mest av allt så tycker jag att vi är lyckligt lottade att ha träffat på en sån underbar människa i vårt liv ^^


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback