En dag i kulturens tecken

image440

Jag och
frugan hade en dag att spendera och hela Stockholm att utforska. Dock så är vi båda sparsamma med pengarna såhär i studentider så det skulle helst vara kostnadsfritt. Efter att ha kikat på alltomstockholm.se så var det få alternativ kvar, och med tanke på att det vi fastnade för var en svartvit palmfotografiutställning så kan ni ju bara föreställa er vilken nivå de övriga låg på.


Jag vid indonesien, Bella, Bella vid -maldiverna

Utställningen är benägen längst inne på herravdelningen på Urban outfitters, Biblioteksgatan. Den är där för att fira en ny, reseinspirerad kollektion för vår/sommar 2008. Dock är det djupare än så och beskrivningen förklarar hur de vackra öarna palmerna är benägna på också är drabbade utav konflikt, korruption och diktatur. Så fotografen Johan Lindskog valde att fotografera i svartvitt för att symbolisera detta.

uhm, ja. Förvisso är det bra att uppmärksamma problem men jag är säker på hurvida parallellen med deras nya klädkollektion känns vettig i sammanhanget. Det var väldigt skumt, men jag och frugan hade kul och avrundade med att gå runt i snobbiga affärer kring stureplan och leka pretto.

Lust att kommentera?
Postat av: Isabella

Detta är kärlek min vän, kärlek.


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback