Blivande blodgivare

Idag har jag och en vän varit inne och tagit blodprover för att kunna ge blod. Och utöver smärta i båda armvecken och en något begränsad rörelseförmåga så känns det jäkligt gött.

Tanken har väl passerat mig någon gång, att jag som 18 åring skulle kunna ge blod. Men det har inte gått så långt att jag tagit tag i det, så det är tur att jag har vänner som tar med mig på sina briljanta idéer.

Hur som helst, jag rekommenderar er alla friska att göra detsamma!
Det är enkelt, tar bara en timme var tredje månad och räddar liv. För er som tycker nålar är obehagligt så kan jag bara hålla med, jag lämnade provrummet blek i ansiktet och smått traumatiserad.Jag är inte nålrädd i allmänhet men när det krånglar som det gjorde med mig idag så kan jag tycka det är jobbigt. Vill att det ska vara över så snart som möjligt. Känner mig redan lite nervös inför första blodgivartillfället, men jag har lovat mig själv att jag ska gå vidare med det här.

Dom bjuder för övrigt på gratis fika, så iväg mer er.



Lust att kommentera?
Postat av: Jenny

Som sagt skitbra grej!

Postat av: Willikins

Åh, cool!, jag kan lugnt hänga med ^^
(fast jag måste testas kanske först =P, vet du vart man kan göra det?)

2008-03-05 @ 21:50:59
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Sebbson

SHIT GRATIS FIKA!!!!! O.o

*tar forsta basta flyget fran kagoshima*

2008-03-06 @ 14:54:56
Postat av: Katja

bra tips :)

2008-03-09 @ 21:00:49
URL: http://candygal.blogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback