TV grejen med Magnus Betner i måndags

I måndags när vi anlände på plats i en liten lagerlokal i Nacka för att se Magnus Betnér uppträda så gick det upp för mig hur litet och intimt det var att vara inbjuden dit. Jag hade väntat mig åtminstone hundra personer i publiken men vi var nog max fyrtio, och man satt väldigt nära den lilla scenen. Magnus och Henrik Schyffert håller på med ett program som ska visas i sex delar i höst på kanal 5, uppträdandet i måndags på Greenpeace var ett av dessa. Greenpeaceanställda och aktiva blev inbjudna att vara på plats och det var förvånande hur litet team som var där. Det var två kameramän, Magnus manager och en kille till, i övrigt bara vi i publiken. När vi först kom dit så var det en timme kva till inspelningen och vi slog oss ned i köket. Det roliga var att vissa där verkade tro att vi var viktiga och delaktiga i själva produktionen, men vi satt mest osäkert och försökte smälta in. Det gick sådär för mig eftersom att så fort Magnus befann sig i närheten av mig så började jag fånle väldigt stort och bli nervös. Det var en annan komiker där, Martin Sonneby som värmde upp publiken, och han kom in och pratade med oss och förklarade programkonceptet. Var nog lika bra att Magnus höll sig undan lite, för killen skrämmer mig. Det är inte nådigt när han oberört kollar på en med sina isblå ögon och ser sådär superallvarlig ut.

Han var rolig som vanligt vid sin standup men det märktes att han inte riktigt var på humör, så det slår inte Inget är heligt som jag såg i vintras. Det var dock jäkligt kul när han skulle prata om genmodifierade DNA i naturen och han drog parallellen att Fredrik Reinfeldt ser ut som en blanding mellan Lemur och Kiwi.
Han är rå:)

Verkligen grymt kul att få möjligheten att göra såna här saker! Ska bli spännande satt se programmet i höst, de filmade mina kompisar och jag en väldig massa så troligtvis kommer ni få se mitt enorma fånleende i bild, plus att min kära mor av misstag hamnade mitt i en TV intervju så det ska bli kul.


Lust att kommentera?
Postat av: Willikins

W00t, blörjar bli kändis, tv och grejer =D


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback