Sjung om studentens lyckliga dar...

Ja, dessa dagar är fasiken lyckliga. Jag är på ypperligt humör just nu, orkar inte bry mig om att jag är sjuk längre. Det är bara för mycket härligt going on, var svintrött imorse men nu börjar det kännas att det närmar sig och det känns galet.

I måndags så var ett stort gäng sköna människor över och vi målade flakbanderoller tillsammans. Det blev ett kreativt och härligt resultat som jag är mycket stolt över! Tiden spenderades förstås också med diverse dumheter, internskämt, sång och skratt. Vi var väldigt sega och ineffektiva så det blev till att ligga ute på asfalten till halv ett på natten, men det var det värt för resultatet som vi får flasha med på flaket imorgon.



Idag var det studentlunch!
Alla treor satt samlade och åt god mat(nåja, bättre än vanlig skolmat) tillsammans medan det sjöngs och delades ut stipendier. Jag som vegetarian fick förtjusande kesoförrätt, quornfilée till varmrätt och sen en galet god chokladmousse till efterrätt.
Det oväntade skedde under avslutningen på lunchen då sista stipendiet ska delas ut, och min projektgrupp ropas upp! Alla fem traskade förvånat upp på scenen och mottog pengacheckar, diplom och rosor. Det känns så jäkla underbart att få stipendie för ett projekt. Det här projektet var så lyckat som det bara kunde bli, det har resulterat i nya vänner, nya kontakter på Greenpeace, en störd Åbokryssning och ett helt perfekt avslut på studentlunchen. Tack för projekttiden grabbar! Fan vad stolt jag är över oss:)



Nu på eftermiddagen fick jag min studentpresent av Brushan. Det jag fick är en av de finaste sakerna jag någonsin har fått och det slutade med att vi båda satt i sentimentala tårar och höll om varandra. Presenten är som en bok med massa bilder från hennes och mina år tillsammans, vi har gått tolv år i skolan tillsammans och imorgon är det över. Overkligt. Brushan tack så mycket, jag kommer bläddra i det massor! Jag älskar dig!



Allting börjar kännas klart inför morgondagen. Det är då det gäller.

Nu blir det en vända till landet för att hälsa på en kompis och lugna mina nerver lite, ha det fantastiskt!

Här nedan följer skönsång vid lunchavslutet idag...

Lust att kommentera?
Postat av: Jenny

Åh vilken fin present! Det är sann vänskap det =) Så underbart fint!


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback