Jag kan nu hantera både kassa och espressomaskiner..

Det gick jättebra idag! Över föräntningarna då jag trodde det skulle ta mer än en dag att lära sig både kassa och espressomaskin samt andra detaljer men det gick såpass lätt att jag fick stå själv i butiken några gånger till och med. Jag måste ha sett störtlöjlig ut för jag satt och fånflinade för jag kände mig så nöjd med att jag hanterat allt bättre än väntat.

En sak var dock mindre bra, nämligen det faktum att min arbetsgivare hade varit så stressad senaste veckorna att hon glömt bort att jag ens skulle vara där. Hon skulle ha varit med mig hela dagen men dök inte upp, men jag fick ju hjälp av de anställda och tänkte inte mer på det. Sedan ringde en av mina arbetskamrater upp henne och hon kom inte ens ihåg att vi träffats, vad vi pratat om och vad som var bestämt. Hon hade tydligen drabbats av minneluckor som resultat av stress så jag fick  förklara det vi bestämt tidigare och hon ska ringa mig imorgon angående hur vi gör härifrån.
Det kändes ju lite halvkul, men det verkar fortfarande som att jobbet är mitt. Får veta mer imorgon så det är bara att hålla tummarna.

Något som dock var kul var när en av tjejerna som förklarade arbetsuppgifterna för mig också lät meddela att man ska pröva olika praliner, choklader och tesorter i butiken för att arbetsgivaren vill att vi ska ha koll på det vi säljer. Så jag har fått äta praliner och lyxchoklad under dagen och dessutom får vi alltid ta hur mycket kaffe och te vi vill under arbetstimmarna.

Hähä. Nog för att det är sviniga färdmedel till jobbet men bättre sommarjobb kunde jag nog inte bett om, allt som allt är det kul och mysigt i allmänhet.

Lust att kommentera?
Postat av: Isabella

Omg!shit så kul prece<3 supergrattis!:D


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback