Vilse i Kagoshima / inte att rekommendera

Jag har precis kommit till hotellet for att inte fa ga upp pa rummet - det stadas just nu. Sa jag tanke passa pa att beratta om min inte sa jattesmidiga formiddag.

Jag var ensam for forsta gangen, Sebbe skulle till sin vardsysters skola och hjalpa till med en grej. Jag hade forst tankt ga runt i de narliggande kvarteren och kolla i butiker men jag vagade inte riktigt det, sa jag tanke att jag kunde ta mig till vattnet. So far so good for det ar bara att folja gatan sa kommer man dit. Men problemet blev sedan att jag fick syn pa lite intressanta omraden en bra bit bortat vanster, sa jag gick ditat. Det blev langre och langre bort i fran innerstaden och sen var jag plotsligt i fororten. Spannande men lite laskigt samtidigt sa jag gick runt och kikade pa de vackra bergen och annorlunda husen sedan tanke jag ga tillbaks.. men jag valde en ny vag.

Allt som allt; jag har under fyra timmar utstatt 35 graders varme med hog luftfuktighet, traskandes pa bakgator och langst industriomraden. Helt ensam. Overallt star det pa japanska men forst trodde jag att jag var pavag i ratt riktigt. Sedan gick jag mot vattnet igen for att kanna igen mig och kunde da se kagoshima station(det star ett parisehjul pa taket sa det syns). Mitt hotell ligger i narheten av Stationen.. men det rakade vara sa att darifran jag stod var det typ en mil dit. Sa jag hade lyckats ga en mil i fel riktning. Fick till slut fa tag pa en taxi men det tog en bra stund och da var jag faktiskt nara att satta mig pa marken och grina i fortvivlan.

Men man lar sig av sina misstag? Det var ju onekligen en intressant upplevelse och det finns samre stallen att vara vilse pa, det ar sa himla haftigt har. Nu vill jag bara ta en dusch sa jag hoppas att rummet ar fardigstadat snart. Sebbe kommer hit om en kvart eller natt och jag tanker nog halla mig till honom hadanefter...


Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback