Ännu en dag enligt "Inga hämningar"

Jag och Brushan hade planerat att spendera en lugn och härlig dag i solen på Waxholm. Men väl på båten ut dit så träffade på två stycken schyssta killar som vi sedan av en händelse också käkade lunch med, och när de föreslog att vi skulle hänga på ut till deras kompis landställe tackade vi först nej... sen såg vi oss omkring. Vårat vackra Waxholmsväder hade börjat bli allt kyligare och gråare så det kändes mindre lockande att stanna kvar där så vi sprang med dom på färjan mot nästa ö.
(Idag har jag färdats med tåg, buss, taxi, skjuts, lift, två stycken färjor och till fots. Tack vare den trevliga busstrejken då, som också gör att jag har en härlig promenad till stationen att länga till imorgon när jag ska åka till jobbet.)

Efter lite krångel var vi alltså framme och mötte upp med deras kompis, hans lillebrorsa och även hans mormor och hennes två hangouts. Jag hade väntat mig någonting mindre familjärt ärligt talat, men det funkade ju finemang. Det badades i insjöar, spelades fotboll med barn i spöregn, bars runt på militärväskor, röktes vattenpipa, hoppades studsmatta.. Vi lyckades klämma in en hel del på de timmarna vi umgicks:)



Lyckat och vrickat! Dessa grabbar kände varandra ifrån lumpen och var härligt lättsamma att umgås med. Det slog mig några gånger att det var totala främlingar vi umgick med, ändå störde det mig inte nämnvärt. Det må vara puckat att åka iväg med folk sådär, men jävlar vad det är upplyftande med spontanitet.



Lust att kommentera?
Postat av: Carro

Random bitches, det e vi det! :D


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback