Pojkbandsmedlemmar är obehagliga

Jag var hos en kompis i fredags och vi började diskutera gammal dålig musik från våran barndom, vilket automatiskt ledde oss direkt in i pojkbandsträsket och till Backstreet Boys. Så vi satte oss och glodde på musikvideos, och vi upptäckte någonting lite disturbing när vi kikade på videon till Quit playing games with my heart.
Det börjar med att de sitter i orginella pojkbandsposer och allvarsamt sjunger om kärleksbekymmer. Sen, helt plötsligt så börjar det regna och dom står utan skjortor. Varpå AJ börjar porra sig med någon konstig magdans och de andra (försöker) se förföriska ut.



Varför det är disturbing?
Det känns bara lite för sexuellt för en video riktat till en fanskara med 9-13 åringar. Sen är det ju allmänt opassande till själva låttexten som handlar om hur ledsna dom är som har blivit svikna och sårade.

Men jag tror jag och min kompis allt som allt tyckte det mest löjliga var hur otroligt allvarligt de verkar ta sig själva. Hur en vuxen man med självrespekt kan vara med i Backstreet Boys från början är och förblir en gåta.. Förutsatt att man ens vågar kalla exempelvis Nick Carter då för en vuxen man alltså:)


(Här snackar vi djupsinninga, releventa funderingar haha)
 


Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback