Ensam i Kagoshima

Sebbe skulle ivag pa nan avskedsgrej med Rotary ikvall sa jag ar ensam for andra gangen. Forsta gangen gick jag ju som tidigare berattat valdigt vilse och sadar.. sa jag tanke att jag skulle halla mig till de omraden jag kanner till denna gang. Allt har gatt finfint, jag promenerade runt i shoppingkvarteren har i narheten sedan tog jag mig till Amu Plaza Kagoshima, stationen dar vi har varit en hel del i centrumet. Jag hade tankt ata middag dar pa en Italiensk restaurang som jag varit pa forut(for att gora det enkelt for mig) men dom verkade inte ha oppet. Efter en stunds kringvandrande bestamde jag mig for att se vad centrumets matbutik hade att erbjuda i matvag som jag kunde ata uppe pa hotellrummet.

Ja alltsa dom har valdigt konstigt utbud har. Jag kom upp med puddingcrepe, tomatjuice, mandarinjelly, nan slags mjolkpersiko grej, lite sallad med ra fisk i,en fruktdricka, pocky med blabarssmak, chokladbaguette och pepparkakor. Sen sa kopte jag ett par atpinnar for 100 yen(typ sex kronor) som var ganska fina faktiskt samt en japansk trasked( holy shit vilken gigantisk ackelspindel som kryper runt utanfor hotellet just nu den maste fan vara en decimeter, var bara tvungen att skriva det).

Som ni kanske har gissat er till sa var min middag inte sarskilt god. Det enda jag inte slangde var godsakerna, persikodrickan och fisksalladen. Resten gjorde mig faktiskt direkt illamaende aven om jag tappert forsokte ata. Vad det galler pepparkakorna sa tyckte jag bara det var sa sjukt att jag hittade ett paket handdekorerade pepparkakor i Juli i Japans tropiska omraden sa dom fick folja med till rummet av ren fascination.

Nu har jag atit godsaker och druckit en glad dricka(burken ler) och kanner mig matt i alla fall.

Aventyrligt!
I ovrigt har jag idag hapnats over att de saljer gigantiska skalbaggar som husdjur till smabarn har.

Jag checkar ut imorgonbitti och spenderar natten innan flyget hos vardfamiljen sa det blir inget mer bloggande nu. Hoppas det har varit genomlidligt for er att lasa langa inlagg utan de dar svenska bokstaverna med pricker over och utan bilder.

Kram pa er  jag ar hemma i Sverige klockan 22 pa fredag om allt gar som det ska.

Lust att kommentera?
Postat av: Linn

Gud vilken häftig resa annika! sett lite bilder också, asså WOW! Men fy fan för spindlar och skalbaggar - funderar mer och mer på att fly till nya zeeland där sånt inte finns hihi.



Skulle va kul o ses nånting, va gör du i höst?

puss o kram gumman


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback