While we're on memory lane

Kom att tänka på en kommentar jag fick på skolan för något år sedan. Möjligt att det var vintern i ettan, men hur som helst minns jag tillfället väl. Jag var i en såndär period där man skulle föredra att ha en påse över huvudet och, men helst av allt vill man ligga kvar i sängen och slippa se sig själv. De irriterande röda områdena i ansiktet, de torra nariga händerna, det svårskötta håret och påsarna under ögonen kändes bra mycket mer påtagliga.
Hur som helst hade jag just denna morgon klivit upp i positiv anda. Jag hade nyfärgat hår och jag kände mig faktiskt rätt fin. Så jag klev leendes genom korridoren mot mitt skåp och på en bänk till vänster sitter tre stycken tjejer.

När jag går förbi tystnar de till lite och man vet att det är då de granskar. Jag hinner knappt passera dem innan en utav tjejerna utbrister
- Gud vad äckligt! Såg ni hennes händer? Hon såg brännskadad ut!
Eftersom att jag i den perioden kunde liknas vid ett skrämt lamm eller möjligtvis en feg sate så sa jag ingenting till henne.

Men det jag funderar på såhär i efterhand är om hon hade sagt samma sak om jag faktum varit brännskadad? Och trodde hon inte att jag hörde? Hade hon dessutom vetat den riktiga orsaken till mina torra händer, hade hon fortfarande vågat uttala sig?

Härligt med frispråkiga människor!


Lust att kommentera?
Postat av: Willikins

Du råkar väl inte veta vart de bor eller sådär? ^^
Åtminstone en, henne kan jag tortera för att få reda på vart de andra två bor =P

Postat av: victor

såfort jag blir frisk kommer jag å tar ett snack me dem ;)

2008-01-31 @ 10:58:20
Postat av: Isabella

Alltså den enda riktiga förklaringen jag kommer på till hur någon kan utala sig på så vis när personen de talar om hör är att de måste vara efterblivna, eller ha åtminstånde ett iq med god marginal under 85.

2008-01-31 @ 12:15:30
URL: http://ohsostylish.blogg.se
Postat av: A

Willikins: Haha nej tyvärr inte, kommer inte ens ihåg hur dom såg ut

Victor: gulle;)

Isabella: Dom kanske är lite mentally retarded "".

2008-01-31 @ 15:28:51
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: Sebbson

Blir pa sa argt humor nar jag hor det dara, kanner for att vara valdsam >_>
Jag haller med bella, fast snarare god marginal under 8.5IQ

2008-01-31 @ 15:38:49

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback