The Assassination of Jesse James by the coward Robert Ford

image377Den här filmen med Brad Pitt och Ben Afflecks bror Casey Affleck i huvdrollerna var helt okänd för mig fram tills igår då jag och Emma bokade biljetter. Nu kan jag inte vara annat än glad över att det blev just den här filmen under torsdagens biobesök.

Brad Pitt riktigt bra i rollen som den jagade och beundrade Jesse James, men det är ändå inte det som gör att det var värt 2 ½ timme. Det är det vackra, genomtänkta bildspråket. De lugna och fridfulla färgtonerna. De detaljrika närbilderna, och miljöera som är perfekt kyliga för känslan i filmen. Dessutom är musiken mycket vacker och passar filmen betydligt bättre än soundrtrack ofta gör.

Handlingen kretsar kring ett psykologiskt krig mellan Jesse och hans män, som slutligen resulterar i hans död. Under filmens gång följs vi utav en berättarröst, så emellretid känns det nästan som beskåda det man föreställer sig när man läser en bok. Jag har aldrig sett en film gjord på riktigt samma vis som denna.

Se den och njut. En fröjd för ögat helt klart, i och med det så är det inte handlingen jag är fängslad utav såhär i efterhand.

SE TRAILERN HÄR

Lust att kommentera?
Postat av: Willikins

Keeewl, inte ofta en film får beröm av hur den är gjord och inte story-relaterat (bortsett ifrån film-kritiker =P)
Ska se den =)

Postat av: A

Willikins: gör så, och let me know what you think sen:)

2008-01-05 @ 14:43:56
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback