Simon and Garfunkel

image376

The Boxer,
Sound of Silence,
Bridge over Troubled water





Jag har växt upp med den här musiken, men det var först i våras som jag tog reda på vilka de är. Tidigare har jag mest känt igen deras melodier men inte kunnat placera dem. Så slog det mig att pappa brukade sätta sig vid farmors piano när jag var yngre och då spelades ofta just Bridge over troubled water.
En annan låt jag minns mycket väl är The Boxer, men jag minns inte varför den har fått mig att se tillbaks till min barndom. Idag har den fått en ny innebörd för mig; att åka i de Italienska bergen med hörlurarna i öronen, omgiven av fantastiska böljande vyer. Jag upplevde det i somras när vi bodde i Toscana och utsikten vi passerade varje dag i kombination med musiken gav mig en känsla jag inte kan ta på riktigt.

En fantastisk känsla för stämning har de, Simon and Garfunkel. Och vissa dagar rär det precis den känslan jag söker.


Lust att kommentera?
Postat av: Isabella

Lajlajlaj...lajlajlajlajlajlajlaj..lajlajlajlajlajlaj..lajlajlajlajlaj..

Postat av: Kajsa

Oh. Min bror spelade så ofta ofta ofta Simon and Garfunkel när jag var liten. Jag brukade sitta och nynna med fast jag ännu inte förstod någonting. Det var mysigt. Det är barndomsminnen för mig.

2008-01-02 @ 15:24:49
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: A

Bella: jag säger bara; KIrk pratra som en treåring

Kajsa: Åh, visst är det något visst med deras melodier? Så fint!

2008-01-02 @ 15:37:52
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: Emmi

tråkigt att va praktiskt ja, men nyttigare och smartare :D

2008-01-03 @ 13:16:15
URL: http://blameitonbadluck.blogg.se
Postat av: Kajsa

Var tvungen att lyssna på lite Simon and garfunkel nu bara för att jag läste detta ju. Miiiiinnen!

2008-01-03 @ 16:27:06
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Mandy

Älskar låten El condor pasa (?). Håller fullständigt med, vilken stämning de förmedlar i musiken, love it! Ha d super!

2008-01-05 @ 23:41:47

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback