Övningskörning, premiärrunda

image404
Mitt lilla övingsoffer är en Aygo

Nu har jag raidat runt bakom ratten för första gången! Och det gick över förväntningarna, minsann. Jag trodde bara att vi skulle gå igenom lite grunder och att jag skulle få starta bilen några gånger, så döm min förvåning när pappa säger "rulla på lite du". Jag körde gasen i botten(det var inte meningen), råkade släppa kopplingen och fick motorstopp. Sen försökte jag igen och då gick det galant, så jag svängde runt som en idiot på den där parkeringen. Pappa satt tålmodigt och instruerade medan jag körde runt i cirklar runt lykstolpar och gasade på raksträckorna. Från och till parkerade jag och övade på att bromsa pch starta upp, och bara fför att jag var så duktig fick jag lägga i tvåans växel också.

Finast var dock när jag fick motorstopp så bilen skuttade och jag kom åt tutan. De var harmoni, det var elegans.

Det blir till att boka uppkörning redan nästa vecka tror jag bestämt.

Lust att kommentera?
Postat av: Anonym

Haha gud så duktig! =D Way to go! Jag fattade inte riktigt det där med koppling och gas o skit allra först så jag fick ju motorstopp typ hela tiden på parkeringen. Sen när jag hade min första körlektion så gick det great haha=P Very good! Älskade den där tut-händelsen också ;)

2008-01-27 @ 14:11:22
Postat av: Jenny

och det var Jenny som skrev det..

Postat av: Willikins

Efter att ha åkt fast för olovlig körning så är jag lite tveksam att sätta mig bakom ratten igen =D
Great work ^^

2008-01-27 @ 15:56:19
URL: http://Willikins.blogg.se
Postat av: Sebbson

Hahah later super xD
Sjalv tog det tre timmar sen beordrade pappa mig att kora hem till farmor O__o;

2008-01-28 @ 08:35:04

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback