Alldeles förtjusande

image395Idag mår jag mycket bättre än gårdagen. Och inte blir det sämre av att jag för tilfället har sällskap vid datorn. Lilla Lucifer sitter på min axel och övervakar uppmärksamhet precis allting jag gör, samtidigt som han med jämna mellanrum drar i mitt hår eller tuggar på mitt linne.

(Ibland måste jag dock säga ifrån, eftersom att han inte förstått ännu att hans näbb är ganska vass och att han därför inte bör tugga på mig. Han fattar såklart inte vad jag säger utan fortsätter efter två sekunder.)

Nu flög han för övrigt iväg för att jag peta på honom när han bet mig. Han har lyckats riva upp märken på min vänsteraxel efter att ha traskat runt med sina vassa klor.


Note to self: Täck axlarna med någonting nästa gång du tänker ha en fågel med dig. Aj.

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback