Helvete. Fan. Nej nej nej nejnej

Vaknade upp sjuk.

Alltså, nej. NEJ. Det får inte hända, inte nu.
Det här var min enda lediga dag före jul och jag har ett tiotal julklappar som måste inhandlas, för det första. Sen har vi den lilla detaljen att jag står uppskriven på jobb nu två veckor i streck och vi har inte mycket personal som kan hoppa in istället för mig. Dessutom är det massor av beställningar och dylikt som behöver göras.

Jag vet inte vad jag ska göra om jag är sjuk mer än två dagar, men samtidigt är det osannolikt att jag är frisk nog att jobba förren tidigast efter helgen. Plus att jag förlorar massa välbehövda pengar om jag missar en hel helgs arbete.
Och oh shit, det slog mig just att det är väldigt viktiga saker som behöver tas tag i på söndag. Ekonomirapporter och sånt som jag måste göra varje vecka.

Det som känns tristast är dock att jag inte kommer kunna träffa vissa på ett tag nu. Guuuh...

Nu får ni jättegärna tycka synd om mig. Faaaaan..

Lust att kommentera?
Postat av: Linn

neeej stackars gumman! vet precis hur det är! oftast går de ju över om man bara vilar men det kan man ju inte :)

men krya på dig så mycket <3

Postat av: Jenny

Jag vet att det är jättesvårt att kombinera sjukdom och jobb men jag hoppas du förstår att det allra viktigaste är din hälsa och det är det som verkligen betyder något. Ifall du inte kan jobba så kan du inte. Känner igen mig mycket i det du skriver och jag hatar att sjukanmäla mig för att det känns jobbigt mot de andra att hitta någon vikarie. Men vissa saker kan man inte rå för, som dessa. Har tackat nej till jobb nu de två närmsta dagarna (fast jag vet att jag behövs) då min fot smärtar väldigt mycket (efter den gången jag ramla i en stentrappa i en port för en vecka sen=P). Kände att jag var tvungen att va hemma och vila så att man blir bra. Och kan ta igen med nya krafter sen! Och detsamma gäller dig =) Allt fixar sig älskling! Det viktigaste är att du mår bra. Krya på dig!

2008-12-10 @ 18:55:30
URL: http://anewbeginning.blogg.se/

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback