2008

(Det är för svårt att hitta en bild som ska sammanfatta ett år)

Det har hänt så mycket de här tolv månaderna.

Mycket av de som hänt har varit i form utav en hektisk vår där skolarbete kombinerades med få timmar sömn och en hel del fest. Genom alla kurser, projektarbeten, hemmafester och studentskivor har plötsligt en stor grupp människor knytits samman på ett nästan löjleseväckande perfekt sätt.
Jag har kommit närmre tidigare bekantskaper och träffat helt nya människor, underbara och lättsamma människor som gör det så enkelt för mig att tycka om dem. Som Martin som visade sig vara en av de bästa jag någonsin träffat, och Berthine som med sina fikastunder och megahärliga skratt bara gled in och blev en del av mitt liv. Dessutom är det inte varje valborg man träffar en nästintill soulmate som jag gjorde när jag och Arvid blev nära vänner över en natt.

Vi tog studenten och upplevde en av de bästa dagarna i livet.
Jag reste till Japan helt själv, och bara en vecka därefter kom Sebbe äntligen hem efter ett år ifrån oss. Jag fick mitt första jobb vilket oväntat ledde till att jag plötsligt har hand om en butik helt själv.

Det har ju varit lite tungt från och till också. Min älskade brush åkte ifrån mig för att spendera ett år på andra sidan jordklotet och jag saknar henne varje dag. I våras var det ju trots allt hon och jag som utnämnde det här till året av Inga hämningar.
Det har blivit ett par akutbesök  för min del också vilket är ett par för mycket, ett på grund utav en benskada som ingen har kommit till underfund med ännu och ett som förklarade för mig att jag måste ta det lite lugnare.

Men när jag ser tillbaks på år 2008 är det som ett av de bästa åren hittills.
Det har hänt så mycket värdefullt, roligt, överväldigande och oväntat att det bara inte kan bli misslyckat. Och som människa har jag växt till mig enormt. Nog för att jag har sagt det förut - men tack alla ni vänner som funnits här. Ni har gjort mitt år och jag hoppas att ni kommer göra min framtid.
Det här månaderna har inte gått fort. Man brukar ju säga lite klassiskt att tiden flyger förbi, och på sätt och vis gör den kanske det, men när jag tänker tillbaks på i våras så känns skoltiden så avlägsen. Livet har blivit så nytt och annorlunda att det snarare har varit svårt att få grepp om allt.
Jag ser fram emot 2009 med skräckblandad förtjusning eftersom att jag har väldigt stora beslut att fatta. En sak i taget dock, nu är det fokus på kvällen som närmar sig.

Helt jävla fantastiskt intressant år och med det nöjer jag mig för nu.

Gott nytt år!
Nu blir det finmiddag, drinkar och allmänt god stämning.


Lust att kommentera?
Postat av: Marcus T

Man kan inte annat än att hålla med !

2008 har varit ett år man alltid kommer att bära med sig livet ut !

I synnerhet april - Juni var månader som gärna skulle kunna få gå i repris !



Gott Nytt år på dig !

2008-12-31 @ 17:49:01
Postat av: Carro

Gott nytt ar min alskade brush! Hoppas ni hade en grym natt, det hade vi! Alskar dej mest

Postat av: Jenny

Bra sammanfattat tycker jag för känner likadant om 2008 som du gör =) It's been a blast!

2009-01-01 @ 11:43:35
URL: http://anewbeginning.blogg.se/
Postat av: B

Jag ska äta upp Dig!!!! pussar

2009-01-02 @ 21:47:14

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback