Ah the memory lane..



Där står jag i en Japanska trädgård i Amami-Oshima style. Leendes i den sanlösa värmen och med de överdimensionerade pilotbrillorna i högsta hugg.

Ja, det var tider det.
Men det var inte det jag vill tala om egentligen. Jag var mest väldigt sugen på att publicera en bild ifrån Japan eftersom jag påmind om min resa ett flertal gånger idag. Först åt jag på en sushirestaurang där jag för första gången fick majonnäs i sushin, vilket var väldigt vanligt förekommande på sushiställena där. Sen ville en kund diskutera japanska tetraditioner vilket jag inte är särskilt insatt i men jag nämnde förstås mitt resmål ändå.

Jag tänker dock fatta ett löfte för mig själv att i största möjliga mån undvika att gå vilse nästa gång jag besöker ett land med både främmande tal och skrift. Och så vill jag uttrycka min yttersta tacksamhet till det faktum att jag fick låna en japansk mobiltelefon annars hade jag väl fortfarande suttit på nån trottoar i Kagoshima och försökt hitta till den där enorma gatan som jag likförbannat tappade bort...

Lust att kommentera?
Postat av: camilla

Jaha okej vad roligt :D. Hur går allt annat för dig då? bor du hemma eller ??, killar, plugg?? :D


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback