Jag och brushan besökte vårat gamla liv idag

Idag så var jag med brushan nästan hela dagen. Vi inledde dagen med att ta en spontantripp till våran gamla skola. Det kändes väldigt konstigt att gå in i lokalerna och känna sig hemma men känna att man inte längre hör dit, det är ett gammalt kapitel som har fått sitt slut nu. Det som gjorde det hela än mer konstigt var att  vi träffade på en vän som också tog studenten i somras, vi hade knappast förväntat oss att han skulle stå vid datorn och hänga i korridoren. Det var som om ingen av oss egentligen borde ha varit där.

Tre år av mitt liv, det är en lång period att spendera med att åka till samma ställe fem dagar i veckan. Det är ändå skrämmande hur onaturligt det skulle kännas att återgå dit nu och studera. Fast jag börjar ändå känna ett litet sug efter att få aktivera mig och lära mig någonting nytt, behovet sitter i. Av den anledningen ska jag och Berthine skriva in oss och hoppas på att få plats på en kurs om "Genus och etnisitet" på universitetet nu i höst. Det är ett tungt ämne men det skulle vara väldigt nyttigt och intressant samtidigt. Jag skulle känna att jag gjorde någonting vettigt - förvisso är det trevligt att jobba som jag gör nu men jag kan inte påstå att Te och kaffebranschen är någonting som känns relevant.

Jag saknar faktiskt skolan just nu när folk omkring mig måste gå dit och jag egentligen bara måste gå dit jag själv bestämmer. Det positiva är i och för sig att jag kan bestämma mig för att göra väldigt roliga saker. Jag ska bara komma på vad först.


Lust att kommentera?
Postat av: Willikins

Aaaaah, stalker!!!, sluta följ efter mig >_<


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback