Idag var jag med om någonting väldigt konstigt

Efter en utekväll för några veckor sedan när jag och Carro var påväg mot nattbussen så träffade vi på två engelskmän som var på besök ifrån London. De undrade hur man tog sig till centralen och eftersom att vi var påväg åt det hållet så sällskapade vi. De var roliga, lättsamma och hade den där utmärkande engelska accenten som inte går att ta miste på.
De sa att de skulle vara här i Stockholm ett tag framöver men var osäkra på exakt hur länge.

Idag påväg till jobbet fick jag syn på två killar. Vid första anblicken trodde jag genast att det var dem och tänkte gå fram och prata med dem och se om de kom ihåg mig. Jag var verkligen påväg att kliva fram där och göra bort mig när jag hörde att de pratade svenska.

Och tro mig när jag säger att det är riktigt kusligt att två personer som är vänner från Sverige kan vara så ruskigt lika två personer från England som också är vänner. Allt stämde in. Längd, kroppsform, ansikte, hårfärg.. Jag funderar seriöst på om det var så att dessa två svenskar egentligen bara jävlades och ville låtsas vara Engelskmän för att jävlas, men det känns aningen långsökt.

Seriöst väldigt konstig upplevelse.


Lust att kommentera?
Postat av: Carro

Hahha, fy fan va sjukt! Tank om det verkligen var dom? Skulle va helt absurt ju! :D


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback