Lättare fundering

".. på det sättet är du perfekt"

Några av de mest värdefulla kompliangerna jag har fått har varit från folk jag bara träffat en eller ett fåtal gånger. De anar nog inte vilken skillnad det de säger fakiskt gör, att jag verkligen tar åt mig och bär det med mig. Det är perfekt att plocka fram kommentarerna i de stunder man tvivlar på sig själv, och det tippar jag på att alla gör ibland.

Jag hoppas själv på att bli bättre på att ge spontana komplimanger. Om man tänker någonting positivt om någon annan, varför inte säga det? Det kan inte bli fel, möjligen att personen blir lite generad men förhoppningsvis spelar det mindre roll i slutändan.

Kom bara att tänka på det. Har precis spenderat några timmar sänliggandes och tittandes på den fantastiskt klichéartade äventyrsfilmen Hidalgo. Men what can I say, jag gillar hästar.

Nu blir det c-vitaminknarkning, Ben&Jerrys och fruktsallad resten av kvällen. Troligtvis framför någon halvdan film. Ha det gött!

Lust att kommentera?
Postat av: Jenny

Hang in there darling! =)

Postat av: Berthine

visst man tar åt sig mer om det är en "främling" som ger en kommentar än om det är en vän, eftersom en vän tycker om en för den man är ;)

2008-04-21 @ 08:42:14

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback