Egentligen

Man bör undvika att tänka på hur meningslöst allting egentligen är.
Verkligen. Livet är så meningslöst.

image445
Foto: Linn

Jag är inte olycklig, självmordbenägen, bitter eller någonting i den stilen. Men jag har funderat på det, ta exempelvis religioner. Hela livet blir en strävan efter någonting annat; ett paradis, nirvana, himlen.. Nuet tappar mening. För de som inte har någon religiös mening så kan man säkert finna egna meningar i tillvaron men någonstans känns det som att människan i allmänhet inte har någon. Vi strävar ständigt efter någonting, som om vi alltid måste ha någonting att se fram till för att orka med nuet.

Jag skulle absolut vilja säga emot mig själv, eftersom att det låter så fruktansvärt trist när man uttrycker det på det här viset. Jag vill tro att det man blir glad utav ger livet mening men det underlättar nog bara på vägen, vartän man är på väg.

Kanske är det det något slags uppvaknande inombords får får mig att skriva det här inlägget, kanske är det faktumet att jag börjar tappa hoppet om mänskligheten. Kanske. Men det är inte för att jag inte mår bra. Konstigt nog kan man må väldigt bra utan förståelse för det omkring, världen och alla problem med den.

Förhoppningsvis når jag väl någon slags insikt om att människan har en mening. Det är möjligt att jag kommer känna övertygelse om att vi har syfte här i livet. Men varför skulle vi? Egentligen.

Lust att kommentera?
Postat av: Willikins

Haha, very interesting ^^
Tänkt på det flera gånger förut men till skillnad ifrån andra så vet jag svaren på de frågorna redan =P Och jag anser mig väldigt tursam för det =)

Would be kinda pointless om jag var i en annan position tycker jag, skulle inte veta vart jag skulle ta vägen. Ibland undrar jag hur alla andra kan leva (de som inte har svar på såna frågor)

Postat av: Linn

Åh dom där korten blev så fina :)
Och jag förstår precis vad du menar! Allt är konstigt ibland...

2008-04-03 @ 23:42:26
URL: http://imunwritten.blogg.se
Postat av: emmi

någon dag så kommer man förstå^^ man får iaf leva med den förhoppningen :)

2008-04-05 @ 19:59:10
URL: http://softpaleandpure.blogg.se
Postat av: A

Willikins: Det är som du säger ganska skumt att man kan leva på utan svar på varför man ens existerar, men samtidigt är det i många fall antagligen en god idé att försöka leva i nuet

Linn: Jättefina:D
Och yes, väldigt konstigt!

Emmi: hehe får verkligen hoppas det.

2008-04-07 @ 19:28:01
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback