Herrejävlar tillökning i familjen

image282Plötsligt hör jag ett pipande ljud som jag inte känner igen. Efter en stund drar jag slutsatsen att det kommer ifrån rummet där vi har våra fåglar, Felix och Bubbel. Jag går in och ser efter men ingen av dem rör på näbben, fastän pipet fortsätter. Sen så ser jag det kläckta ägget på burbotten och observerar att Bubbel ser ut att skydda någonting; jag kan dra slutsatsen att antingen är min fågel buktalare eller så har hon en fågelunge under vingarna.
Jag tror på det sitsnämnda. Jag har inte sett ungen ännu men jag kan höra den, jag tror bara det är en kläckt men jag vet att hon har haft tre ägg.
Ja jävlar, dom har haft hur mycket ägg som helst senaste åren men de har aldrig blivit ungar så jag trodde inte dom kunde. Och vi som skulle lägga upp dom på försäljning nu i veckan.. ändrade planer!

Edit:  Åååååh jag såg precis Bubbel(fågeln på bilden och numer stolt mamma) mata ungen, så sjukt sött! Den är ca 4cm hög och jättevinglig, i princip helt utan fjädrar och har fortfarande stängda ögon.

Edit igen: Hjälp, läste precis att ungen kommer vara beroende av sin mamma i hela 7 veckor, och att den bor i sin holk under tiden. Vi har inte ens någon holk! Det här var oplanerat, vi måste verkligen åka iväg till djuraffären imorgon och ordna så att ungen får de bästa möjliga förutsättningarna att överleva. Jag har ingen vana alls av fågelungar, håller tummarna för att den är okej till imorgon! Undrar om det är en hona eller en hane? Känner mig lite hjälplös för tillfället.

Lust att kommentera?
Postat av: Isabella

Shit grattis!

Postat av: A

Thanks love! Du måste komma och träffa Lucifer någon dag(japp den ska heta lucifer, nu håller vi tummarna för att det är en grabb också)

2007-09-02 @ 14:16:20
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: Isabella

HAHA shit vad underbart!

2007-09-02 @ 14:26:42
URL: http://ohsostylish.blogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback