Student to be

Idag var det mässa för oss som snart ska få ta studenten. Vart man än vände var det mängder med olika utbildningar och inriktningar att välja mellan.
Och ju mer jag befann mig på den där mässan, desto tydligare blev det att jag inte hör hemma där än. Jag är inte redo att ta studenten som det ser ut nu, och jag kommer absolut inte studera vidare direkt.
Bara av att läsa om de kurser som ingår i utbildningarna så får jag en krypande känsla av att jag inte kommer klara det. Nu ska det planeras med flak och studentmössor hit och dit, men det känns inte som att jag är en av dom som faktiskt kommer vända ryggen till skolan om mindre än sju månader.

Jag vill kliva åt sidan och slippa tänka på det här, i alla fall ett tag till.
Det positiva är nog att kommande våren blir en av dom roligaste hittills:)


Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback