Manic tuesday

Igår vart kul och intressant. 50 års fester förvisso innebär tiotal stupfylla vuxna, men också en jäkla massa diskussioner. Jag satt och pratade med en man som tidigare var mycket känd i Ryssland, Sasha. Han var en wheatherman och folk kände alltid igen honom på gatan. Men så övergav han det och engagerade sig i Grenpeace russia istället.
Riktigt härlig man, väldigt ödmjuk. Jag sa att det var kul att prata med en person som gör sådan nytta och han ursäktade sig nästan för att han var duktig. Han berättade om hans tidigare jobb och att han sysslat med rymdraketer, men ändå hade han varit tvungen att ta lån för att köpa mat till sina barn.
Innan han skulle gå berättade han att det här var första gången han besökte ett svenskt hem.. Hoppas vi inte har avskräckt honom haha.

Utöver det har jag pratat med flera människor att se upp till så detvar riktigt givande. Och så har jag kunnat konstantera att det finns puckon i grannskapet.
Borde dra mig härifrån, blev erbjuden skjuts till skolan av en polare och jag måste vara klar när han kommer hit. Med tanke på at jag stod uppe och diskade till ett inatt ser jag lite sliten ut idag, ska ta tag i det nu tänkte jag..

Hadet!

P.S Bokis, ryskan du lärt mig var felaktig. "Sto tam? Tam kot" du vet. Jag frågade Sasha och han stirrade förbryllat på mig. D.S


Lust att kommentera?
Postat av: Bokis

Då var han ju uppenbarligen inte ryss! Annars hade han ju fattat

2007-11-07 @ 14:11:10

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback