Do you ever stop to notice?

Loggade precis in på aftonbladet och fann information om FN's klimatrapport. Jag möts av orden "Det kan vara för sent".

image335

Det är inte det att jag är överraskad, för jag har tänker på det dagligen. Det är redan för sent, eftersom att för stor skada har börjat ske. Frågan är snarare hur långt vi kommer att låta det gå. Anledningen till att jag anser att det är för sent är att det kommer härifrån ta flera år att genomgå de förändringar som behövs, och om/när vi väl har gjort det så kommer temperaturen fortsätta stiga en tid framöver eftersom att växthusgaser är sega.
Det är som att bromsa på is. Även om du har tryckt på bromsen kommer bilen fortsätta åka en bit, därför måste du ha marginal.

Det är bara det att vi inte har någon marginal att utnyttja.

Det finns förhoppningar inom mig att det här ska vända, en svag tro på mänskligheten.
Men jag måste bara betona, att den i dagsläget är överhängande svag.

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback