Det här med livsöden

Fick just veta att en vän till några i  pappas sida utav släkten har dött.
Hon har alltid varit en väldigt speciell kvinna, hon bodde i huset brevid min farbrors sommarställe. Ofast när jag sett henne därifrån så har hon suttit på sin varandra, både dag som kväll. Vanligen helt ensam bortsett från hennes hund, en stor schäfer som sällan lämnade henne sida.
Nu har hon dött 56 år gammal och vi vet inte varför. Kanske blev hon sjuk på grund av en längre tids rökning, hon har alltid pratat med en raspig röst som skvallrar om förstörda stämband.
Egentligen hade hon alla förutsättningar. Möjligheter att skaffa vänner, ett bra jobb, gott om pengar. Och utöver det där ytliga så har jag hört att hon ska ha haft en bra familj också.. det är som om någonting gick fel i hennes liv för hon var aldrig lycklig.
Senaste gången jag träffade henne var hon på min kusins student och hon kom som jag alltid har sett henne; Iförd jeans, en enkel tröja och håret uppsatt. Hon tog inte särskilt mycket plats, men hon kom dit och var med i alla fall.

Jag kände henne inte men när pappa berättade att hon gått bort kändes det så surrealistiskt. Det är så tragiskt alltihopa, jag önskar att hon hade fått dö lycklig.
Jag vet inte vad det var som hände i hennes liv eller varför det blev såhär, men Vila i frid Sussi.

Lust att kommentera?
Postat av: pia

det är helt sjukt det där med folk som dör. För inte så länge sen dog en vän till familjen i en längre tids cancer...en vecka efter hennes begravning sköt hennes man sig i huvudet.
Då börjar man verkligen fundera på livet.

Postat av: Livskunskap

Livskunskap

Att få förmånen att gå igenom ett litet helvete i livet sätter en verkligen på prov och det man får lära sig under denna resa är en ovärderlig kunskap om livets baksida. Att få dela med sig av denna kunskap till någon borde vara en förmån för den som får ta del av denna kunskap. Dem livsöden och berättelser som finns bland dem som har fått känna på svårigheter i livet är givetvis en skatt för den som verkligen vill lära sig att förstå.

Läs mera på länken: http://www.blixtweb.se/livskunskap/

Med vänlig hälsning
RB

2008-01-08 @ 20:51:28
URL: http://www.blixtweb.se/livskunskap/

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback