Deed of the day

image333
Idag har jag känt mig vuxen. För första gången uträttade jag bankärenden helt själv, kändes väldigt konstigt att vänta på min tur tillsammans med en bunt medelåldersmän. Kändes liksom som att jag egentligen borde ha varit där med mamma eller pappa och bara stått brevid och sett dum ut.

Vädret idag var ruskigt och resulterade därför i något som kändes mindre vuxet, nämligen att ha på sig lite för höga klackar i lite för halt väder. Jag snubblade rejält två gånger. Första gången mitt i ett centrum bland folk, men där räddade jag mig hyfsat snyggt. Andra gången däremot var efterråt i skolkorridoren, där var det bara en tyst liten tjej som såg när jag handlöst föll framåt och skrek "Åh jävlar!" för att sedan ha turen att greppa tag i ett dörrhantag brevid och häva upp mig själv innan jag nuddade golvet. Creds. 

Imorrn blir det till att hålla tal som jag sitter och förbereder nu. Det går inte särskilt bra men jag har redan förlorat min MVG chans i Retorik, och med tanke på att mina tre tidigare tal fick VG så kan hon inte sänka mig om jag bara får G nu. Så det är luuugnt.
Peppar mig själv med lite Benny Benassi,
Time.

Ha det!

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback