Sorry men nu skriver jag av mig

nu har jag än en gång fått höra hur självisk och egotrippad jag är. inte en gång, utan säkerligen ett tiotal.
Jag har fått hör att jag i princip inte bryr mig om att min mamma mår så jävla dåligt, att jag är så jävla elak ibland. Hur jobbig jag är att ha att göra med. Att jag inte har förståelse för hur mamma mår, att jag bara visar empati för vänner men inte för henne.

Jag är säkert alldeles för självcentrerad ibland. Men det betyder inte att jag inte bryr mig om hur mamma mår, att jag inte oroar mig. det är väl ett sätt att hantera allt, att snäsa och vara otrevlig. för annars bryter jag väl ihop istället.
som nu. och det är väl själviskt I guess.

jag är trött på att vara som jag är. så trött på att allt ska vara så dramatiskt.
Det som hände var att jag gnällde över att jag är sjuk och sov bort hela eftermiddagen, och därför inte kommer kunna sova ordentligt inatt. Helt plötsligt blir mamma hysterisk och börjar ropa till pappa att han får hantera "det här".
pappa sitter bara och glor på Tv. han gör väl bäst i att inte lägga sig i antar jag. Men det skulle underlätta om han kanske visade omtanke när jag sitter och gråter på mitt rum, eller att han kanske gick och pratade med mamma som uppenbarligen behöver hjälp att hantera den här situationen.
vad det nu är för situation.

känner mig som ett jävla psykfall.
vet inte vad jag ska göra faktiskt.

det är väl en illusion att vi har det bra här hemma. när mamma får panikångest och är rädd för att dö, när jag inte kan bete mig normalt ens om jag försöker, när systern bor en timma härifrån och man knappt har koll på hur hon mår, när pappa ser på och måste hantera allt. vet inte hur han kan må, för han sägre inget om det.

så jag bara gråter.

Lust att kommentera?
Postat av: Bella

Men love..:( jag vet den känslan..när man snäser istället för att hantera situationen på ett bättre sätt..det är varken fel eller egoistiskt hur dumt det än låter, eftersom att precis som du skrev är det ett eget sätt för en att hantera situationen..det betyder inte att man är elak eller egoistisk, för det är du verkligen inte. Du är en av de mest omtänksamma personer jag känner, och det finns inga but, if or maybe's, det bara är så. Du är en skönet, du är generös, du är rolig, du är intelligent..du är den bästa vän man kan ha och jag älskar dig så mycket att det smärtar mig fruktansvärt att läsa ett sådant inlägg, för jag vill att du alltid ska må bra..visst är det orealistiskt, för ingen människa kan väl alltid må bra..men det är så jag vill att du ska känna dig..för att det är så du förtjänar att känna dig. Älskar dig.

Postat av: A

tack precious.. jag känner mig bara hopplös ibland:( men dina fina ord värmer.. älskar dig så mycket, du är allt man kan önska sig hos en vän

2007-05-02 @ 11:36:12
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback