men allvarligt.

fan vad dålig jag är.skitbetyg.

edit: jag får bara VG i engelska trots att det är mitt bästa ämne. Vad säger det om mig?
G i Italienska steg tre, fast jag fått VG och MVG tidigare steg.
Jag har kämpat mig från IG till en VG chans i företag, men nu på grund av komplikationer får jag antagligen ett G bara.
Och i Geografi är det 50/50 på ett IG. Snacka om slöseri med timmar.
Jag har ingenting att vara stolt över i mina betyg om det inte löser sig med företagsekonomin. Jag har misslyckats  tvåan. Jag sa i ettan att det skulle ske förändring, att jag skulle bättre mig. Men inte ens om jag anstränger mig får jag MVG.

det drar ner humöret ganska rejält faktiskt. att känna sig sådär misslyckad, för de här åren får jag inte tillbaks, det är chanser som passerar förbi. möjligheter som minskar.

Förlåt för mitt ointressanta gnäll.

Lust att kommentera?
Postat av: jenny

grejjen är den att du är ju begåvad, det vet ju vem som helst =) men "problemet" kanske är att du inte pluggar lite varje dag. Man ska aldrig plugga ihjäl sig, men något som hjäler är att repetera lite varje dag eller i alal fall varannan dag och plugga ltie smått varje dag som sagt. Det går bättre in då och planering är också viktigt. Börja plugga inför ett prov 2 veckor innan för sen kanske du har 3 prov samma vecka o då är det svårt att prestera bra på alla men då har du i alla fall pluggat en del på ett av proven tidigare =) Det gäller att börja i tid och att planera och repetera =) Det är mitt råd =) Dessutom är det där med företag rätt så svårt, tänkte på grupparbetet och marknadsundersökningen, synd att det inte funak bättre =( Men iaf, du lär ju dig något nytt efter "sånt här" och då kan du försöka tänka på detta sen i trean =) Plus att mina råd fungerar faktiskt tror jag =) Du har kämpat på bra och ändå förbättrat dig i vissa ämnen =) Men jag förstår , it sucks när allt känns förgäves. Så har man känt en del ggr =(

Postat av: A

Tack för ditt svar!
Grejen är den att i de ämnen jag menar att jag inte kan få MVG så är det exempelvis engelska. Säg nationella, sådant man inte pluggar till. Jag får helt enkelt inte MVG även om jag annars mycket sällan har problem med språket, jag lyckas inte skriva en text som får högre än VG. Mina muntliga presentationer får inte mer än VG hur välförberedda eller tydliga dom än är.
Jag tror helt enkelt inte att jag har kapaciteten, men det kan vara det att jag är lite negativ i mitt tänkande gällandes plugget idag.
men tacktack=)

2007-05-30 @ 23:28:47
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: jenny

Du måste tro på att du har kapiciteten Annika! =) Du är jätteduktig och du kan alltid öva dig genom att läsa engelska böcker o liknande. Du övar ju ditt engelska språk väldigt ofta så jag tror defenitivt att du kan ! =) Tror att du är lite negativ ja =P för det går att förbättra, det är liksom inte "dödsdömt" =)

2007-05-30 @ 23:36:42
URL: http://tigerkakan.blogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback