Asfalt(yupp, asfalt)

    
Bilder från greenways.se och ridresor.com.
Indonesien(Bali), Costa Rica, Chile


Efter att ha suttit och drömt mig bort framför vackra bilder från världen över så har jag kommit fram till en sak. Jag är så trött på asfalten här hemma.

Jag går varje dag ut på promenad. Men miljöerna runtomkring känns inte lockande, för vart jag än vänder är det grått och sten. Det blir bara mer och mer.
Till viss del är asfalt galant. Men varför ska skolgårdar vara asfalt? Vägar genom skogen? Infarter till små kvarter?
En gammal hederlig grusväg duger utmärkt om den tas hand om av kommunen, och jag tror knappast det kostar mer än att underhålla och bygga asfaltsvägar överallt.

Jag kände bara att jag ville dela med mig av mina något djupare funderingar(om du inte tycker den är djup så kan jag berätta om hur tre kilometer gurka motsvarar samma näring som en oliv, men jag tror faktiskt inte att det är sådär superintressant).


Lust att kommentera?
Postat av: Bella

Jag håller med!dessutom sjukt mycket finare med lite grus än asfalt. Det är bevisat att asfalt är väldigt farligt för lederna, så om man ska ut och jogga ska man dra sig till en skog med små löpvägar, men de håller ju på att tas bort överallt så man är kvar med 0.01 alternativ. Sverige har redan god infrastruktur, varför ska vi hävda oss och "tävla" med andra länder och utmodernisera oss själva. Inte cool Sverige. Inte cool.


Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback