Hm, I wonder..

Hade jag varit lyckligare i ett annat land?

Efter att ha läst en blogg av en tjej som bor på Rivieran så kan jag inte låta bli att undra hur jag hade varit om jag hade bott i ett land med mildare klimat. För det blir en annan stämning, en viss lättsamhet. Hon nämnde hur kallt och segt det var i Sverige, hur tråkiga svenskar är. På många sätt har hon säkerligen rätt.
Sedan beror det ju på vart man bor annars förstås. Italien? Fijiöarna? Australien?
Just det där bytet av miljö. Jag kanske hade mått helt annorlunda? 

image140
Malaysia

Fast om jag någonsin flyttar härifrån får jag nog överlägga med några dussin människor, för mina vänner ska baskemig med! Skulle jag åka ensam hade jag inte varit lycklig hur som helst, oavsett om jag befann mig i en lyxvilla på rivieran eller en lägenhet i Malaysia. I vilket fall inte under längre perioder.

Just nu är jag dock nöjd. Helt underbart väder, goa vänner, möjligheter överallt och dessutom är det ju bara 16 dagar till Paris.

SPRINGTIME BABY, don't overthink it. Eller något anna fjantigt.
Ciao


Lust att kommentera?
Postat av: Nina

nej jag vet va du menar. förut då serien gick så va ja inte alls med. men nu så sitter ja nästan varenda kväll å kollar in hennes kläder *garv* så d ska bli skoj å se vad det är hon har att komma med =)

Postat av: steph

nä han är ful :P

aa fett najs å bo nånstans där de alltid är varmt !! skulle ju inte sitte fint med ett landställe i typ.. spanien :P:)

2007-03-27 @ 19:42:58
URL: http://steph08.blogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback