Gå ner mer

image226

Såg på ett TV program nyss, som kretsar kring en agentur som Janice Dickinson har. Deras modeller går på L.A fashionweek och efterråt sitter en av de anställda och kommenterar en manlig modell.

"..and his body looked fantastic, he hadn't eaten for weeks! He did just like we told him.."

Och Janice själv kommenterade iskallt att hennes modeller behövde gå ner i vikt, och tro mig när jag säger att de var smala nog. Att hon uppmuntrar ätstörningar hos lättpåverkade unga tjejer verkar inte bekymra en mamma som henne särskilt mycket.
Överallt är det vikt, vikt och återigen vikt. Hur går du ner snabbast, vilken metod är bäst? Bli 5 kilo smalare på tre veckor, kom i form till sommaren..

SVÄLT DIG SJÄLV ENKLAST SÅHÄR..

Jag tänker dagligen på hur mycket finare jag skulle vara med smalare ben. Faktum är att jag ogillar mina ben. Men det är inte min vikt som behöver ändras, utan min syn på mig själv. 
Det skulle inte vara farligt för mig att gå ner några kilon, bara fullkomligt onödigt. Det skulle innebära en risk som aldrig skulle vara värd det, risken att det spårar ur. Risken att det inte längre handlar om några extrakilon, risken att det påverkar min hälsa.
Javisst låter det uttjatat, men med tanke på att fler människor faller för trycket dagligen, så tror jag inte att det har tjatats nog.

Fett på kroppen är naturligt. Bara kom ihåg det.
Tankegångar kan ändras på innan det går överstyr..

Lust att kommentera?

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback