Lite stolt

Jag anmälde mig precis för att bli värdlsförälder i Unicef. Vilket innebär att min lilla hundring som jag varje månad skulle ha spenderat på en lunch eller något sådant istället får till vaccination eller skolgång till ett barn.

Det känns jävlig rätt!
När jag tänker på det känns det så häftigt, att mina pengar kan ge en annan individ en chans till en bättre framtid. Och de pengarna hade verkligen gått till någonting i jämförelse meningslöst.
Jag ska bara få min autogiroblankett i posten så är allt klart sedan. Tjoho!

Nu ska jag gå och veckohandla. Du som läser kan ju fundera lite på vad dina pengar går till och om du kan avvara några spänn. Det gör wonders för samvetet om inte annat.

Ha en great dag!

Lust att kommentera?
Postat av: emmi

hey. fy fan vad bra du är! funderar verkligen på att göra nåt liknande? hur gör man för att bli det? :)

2007-07-15 @ 01:24:48
Postat av: A

:D
gå in på unicef.se och klicka dig till att bli världsförälder. du fyller i lite uppgifter sen kommer du att få lite fler blanketter i posten och sedan är det klart!
Webaid har något som heter sms-fadder som är jättebra också, du kan ju kika runt lite:)

Postat av: Nora

Vad bra av dig! Skulle också vilja göra det, trodde faktiskt att det kostade mera, och har tyckt att de känns lite mkt för mig som inte har någon inkomst alls förutom månadspengen, hihi. Men en hundring är ju inte så farligt precis! :)

2007-07-23 @ 19:59:36
URL: http://aife.webblogg.se

Tyck till här:

Nickname:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback